Thursday, January 17, 2013

Folkets modeblogg vill se dig

Nu kommer de mera tjat från den här dåren med bloggen.

Jag behöver mina läsares hjälp (jag vet att jag har läsare, förutom mamma...det avslöjar statistiken) för att driva på bloggen.

En Modeblogg där ALLA är välkomna, oavsett stil, könshår, ålder och vikt.
Och framför allt så är alla bilder, hur de än må se ut välkomna...så länge det finns nån textilier på kroppen. Strumpor räcker.
Jag gillar idén.

För de allra flesta modebloggar som är så där himla populära, dem är ju inte för dig och mig, vanligt folk...egentligen.
Dem speglar ju inte den verklighet vi flesta av oss lever i till vardags.
För jag känner då inte en käft som bor i innerstan och shoppar på stureplan för 10 000-tals kronor i veckan som de "riktiga" modebloggarna gör.
Men Blondinbella gör det tydligen. Gör du?

Och hur kan dem med så mycket pengar ändå se så undernärda ut fysiskt?
Dem shoppar nog för matkontot också. Japp.

Läste på twitter häromdagen att nån tjej hade skrivit att hon ville dö för att se ut som Kenza varje gång hon läste hennes blogg. Suicid by blogg.

Är det eftersträvansvärt?
Visst hade de vart skönt att visa att man kan se ut precis som man vill, men ändå få fotomodella och visa upp sig i en modeblogg, dock utan samma hype som tex Tyras blogg eller Kissies?


Så nu uppmanar jag er alla att ta fram mobilen, kameran etc och ta ett enkelt foto av er själva i dem kläder ni trivs i, eller be nån annan fota kanske...om du inte har en armlängd över 2,5 meter...eller stativ.
Visa din "dagens outfit" och var stolt över det!

Det är bara att maila mig bjorn.aspelin@gmail.com, eller testa den där nya uppfinningen kik där man också kan skicka bilder. Skicka då till norra702.

Vill du vara anonym eller maskerad, kör på det.




No comments:

Post a Comment